Nipid

Tähelepanu! Neid asju pead teadma enne kauba ja toidu koju tellimist 

Nipiraamat, 16. märts 2020, 15:31
Eesti E-kaubanduse Liit soovitab kõigil kauplejatel ja tarbijatel rakendada maksimaalseid ettevaatusabinõusid.Foto: Aldo Luud
E-kanalid on praegusel ajal kõige ohutum viis mistahes kaupade soetamiseks ning tarnimiseks – lihtsalt tuleb meeles pidada täiendavaid hügieeninõudeid. Kuna viiruse leviku ja selle sümptomite osas on endiselt ebaselgust, soovitab Eesti E-kaubanduse Liit kõigil kauplejatel ja tarbijatel rakendada maksimaalseid ettevaatusabinõusid.

Soovitused tarbijale:

  • Kui tellid kulleri, kasuta ainult kontaktivaba kauba vastuvõtmist, muul juhul keeldu.
  • Kui tellid kauba pakiautomaati, kasuta ekraani katsumiseks ja kapiuste sulgemiseks kindaid ja/või pese pärast korralikult käed!
  • Kui tellid kauba koju, eemalda saadetistelt pakendid ja viska need ära, kindlasti pese köögi- ja puuviljad, desinfitseeri ja pese pärast seda korralikult käed!
  • Kuigi kauba komplekteerijad kasutavad desinfitseerimisvahendeid, maske ja kindaid, on kaks eelmist punkti rangelt soovitavad, et välistada mistahes võimalus nakatumiseks.
  • Eelista kauba kohaletoimetamise valikuna pakiautomaati. Võimalusel välista pakiautomaati valides postkontorid ja kaubanduskeskuste rahvarohked asukohad või mine kaubale pakiautomaati järele ajal, mil selle ümbruses on eeldatavasti vähem rahvast.
  • Kui tunned end haigena, ära mine saadetise järele, vaid püsi kodus. Pöördu paki hoiustamise aja pikendamiseks vahendaja klienditeeninduse poole! Kui oled tellinud kulleri, kasuta äärmisel vajadusel kontaktivaba vastuvõtmist, veel parem oleks suunata saadetis pakiautomaati ja pikendada saadetise hoiustamise aega.
  • Arvesta, et mitmed kullerfirmad on ajutiselt peatanud teenused, mis hõlmavad lunateenust (maksmist kauba kättesaamisel) ja isikut tõendavate dokumentide kohaletoimetamist või muud vahetut kontakti nõudvad teenused.
  • Saadetiste kohaletoimetamine on täielikult peatatud 13. märtsi seisuga Šveitsi lõunaosas ja Iraanis. Rahvusvaheliste saadetiste puhul tasub olla valmis oluliselt pikemaks saateajaks ning võimaluseks, et saadetis tagastatakse saatjale. Kõige kindlam on enne saadetise teelepanekut kullerfirmast küsida, kas soovitud riiki on mõtet hetkel üldse pakki saata.

Kauba tarnijad kasutavad järgmisi täiendavaid meetmeid:

  • Kuna viirus võib siiski püsida keskkonnas mitu päeva, peaks potentsiaalselt sellega saastunud ruumid ja alad enne nende taaskasutamist puhastama ning tegema seda regulaarselt.
  • Kauba komplekteerijatel tuleb desinfitseerida tööle minnes käed, panna kätte kindad ja ette mask. Võimalusel tuleb desinfitseerida väljasaatmisel pakendite välispinnad.
  • Töötaja, kes tunneb end halvasti, peaks mis iganes kahtluse korral jääma koheselt töölt eemale kuni 14 päevaks, et välistada võimalus teiste nakatumiseks.
  • Praeguseks hetkeks on enamik suuremad Eesti paki- ja kullerfirmad (DPD, Itella/Smartpost, Omniva, DHL) teatanud ning teinud pakkide üleandmise ja vastuvõtmise kontaktivabaks! See tähendab, et kuller hoiab kliendiga vähemalt kahemeetrit distantsi, kirjutab ise üles kliendi andmed, ei võta allkirja, teeb pakist pildi ning ei ole kliendiga lähikontaktis.
  • Lisaks on võetud kasutusele täiendavad meetmed pakiautomaatide uste, ekraanide ja makseterminalide hoolikamaks ja regulaarseks desinfitseerimiseks.

Samal teemal

10. aprill 2020, 13:36
Omniva pakiäri juht pikast ooteajast: palun ärge valage viha meie töötajate peale välja, nad rassivad pühadeta ja oma tervise hinnaga
31. märts 2020, 08:33
KULLERITEGA JUHTUB: viie tomati asemel viis karpi, vedeliku kaotanud supp ja naabrimehe 100 rulli tualettpaberit
19. märts 2020, 20:03
E-kaubanduse ohud: 8 nõuannet, mida enne ostu sooritamist kindlasti teadma peaksid
16. märts 2020, 12:08
Koroona mõju: mis saab spordiklubi liikmemaksust, ärajäänud ürituse piletirahast või tühistatud lennureisist?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee