Nipid

Miks minna kooli tööle? Huvilistele pakutakse inspiratsiooniprogrammi „Jah, õpetajaks!“ 

Ia Mihkels, 29. jaanuar 2020 12:05
Foto: Arno Saar
SA Innove ootab inimesi liituma inspiratsiooniprogrammiga „Jah, õpetajaks!“. Ellu kutsutud programmi eesmärk on innustada ja toetada neid, kes tahavad teha karjääripööret ja asuda või naasta õpetajaametisse. Kuid miks valida üldse õpetajaamet?

Põlva gümnaasiumi õpetaja Leesi Peedumäe esialgne soov oli teine, kuid karjäärivalikut ta ei kahetse. „Kuidas ma üldse kooli sattusin? Ma plaanisin minna panka tööle – noh, et raha saab ja ... Aga siis sattusin ülikooli kõrvalt kooli õpetama – ja ma armusin sellesse! Ma sattusin uude maailma, mis oli innovatiivne, kus särasid nii õpilased kui ka õpetajad. Ja mis põhiline: vähe on neid ameteid, mis oleks niivõrd tähtsad, kus sa saaksid sellisel moel noori inimesi toetada, näha, kuidas nad omandavad süsteemse mõtlemise ja arenevad iga päevaga.“

Samal teemal

Milline on tuleviku õpetaja?
Peedumäel on kindel vastus: „Eeskätt õpilase partner, kes aitab tal kujundada oskused, tulla tulevases elus toime, olla õnnelik ja tegus.“

Tartu Jaan Poska gümnaasiumi õpetaja Eerik Säre võrdleb õpetaja ametit piloodi omaga. „Ma räägin teile oma loo. Loo sellest, kuidas üks noormees lõpetas gümnaasiumi ja tal polnud õrna aimugi, mis saab edasi. Küll tahtis ta saada piloodiks, küll sportlaseks, teadlaseks, näitlejaks. Aga ei saanud. Mida tegi see noormees? Ta läks maailma. Läks avastama, uurima, luurama, katsuma, sukelduma, lendama, langevarjuga hüppama, mägesid vallutama. Kõik selleks, et teada saada, kes ta on. Kes ta siis on? Ta on õpetaja. Just see inimene, kelleks ta tahtis saada: kõik need erinevad erialad kokku.

Nüüd ma olen piloot. Ma juhin oma õpilasi – ja ma juhin neid kõrgustesse. Ma olen näitleja, sest ma näitlen iga päev – see on fantastiline, mis seal klassi ees toimub. Seetõttu olen ma natuke ka sportlane, sest see kõik seal on üks paras võimlemine. Ma olen teadlane, sest ma näitan, kui palju ma armastan teadust ja teadmisi. Aga ma näitan ka seda, kui palju ma armastan neid teadmisi edasi anda. Õpilased tajuvad seda seda entusiasmi, see on nakkav.“

Säre sõnul peab tuleviku õpetaja olema positiivne suunanäitaja, inspireerija ja motiveerija, kes suudab anda tõuke õpilase edasipürgiva mina väljakujunemiseks.

Õpetajate nappust püütakse leevendada inspiratsiooniprogrammiga
Sihtasutuse Innove projektijuhi Jaanika Aasa sõnul seisab Eesti silmitsi järjest kasvava õpetajate järelkasvu nappusega. Viimase OECD rahvusvahelise uuringu TALIS andmetel on Eestis alla 30aastaseid õpetajaid vaid 7% ja üle poole õpetajatest on 50aastased või vanemad.

„Programmi eesmärk on tuua kokku, innustada ja julgustada inimesi, kes kaaluvad järgmise karjäärivalikuna õpetajaametit. Programm annab potentsiaalsetele uutele õpetajatele ülevaate, mis õppimine ning õpetamine on, millised on paindlikud võimalused õpetajana tööle asumiseks ja milliseid samme tuleb tööle asumiseks astuda,“ selgitas Aasa.

27. veebruaril algav programm koosneb neljast moodulist ja vältab maini. Programm hõlmab kogu Eestit. Peetakse seminare, osalejad kohtuvad õpetajate ja koolijuhtidega ning töövarjutavad neid, et saada aimdust õpetajatööst. Samuti valmistavad osalejad ette koolitunni ja viivad selle ka reaalselt läbi, et proovida kätt õpetajaametis. Programmi ajal valmib koostöös juhendajaga personaalne tegevusplaan, kus kaardistatakse edasised sammud, mida õpetajaametisse tööle asumiseks on vaja astuda.

Võimalus kannapöördeks
„Programmiga ootame liituma inimesi, kes on valmis karjääripöördeks ning soovivad asuda kas osalise või täiskoormusega tööle õpetajana. Otsime motiveeritud inimesi, kes usuvad, et õpetajatel on meie ühiskonnas kanda üks tähtsamaid missioone – luua homne ja veel parem Eesti,“ ütles Aasa.

Pane tähele! Programmi kandideerimise tähtaeg on 9. veebruar. Liituma oodatakse töökogemuse ja magistrikraadiga (võib olla omandamisel) inimesi, kes:

  • on oma valdkonna spetsialistid ja kaaluvad õpetajaametit järgmise karjäärivalikuna;
  • on õpetajaks õppinud, ent pole õpetajana töötanud;
  • on õpetajana töötanud, valinud teise karjääritee ning kaaluvad õpetajaametisse naasmist.

Lisainfot programmi ja kandideerimise kohta leiab Innove kodulehelt.