Nipid

MASENDUSE VASTU: 10 lihtsat soovitust, kuidas oma ellu rohkem rõõmu ja head energiat tuua 

Laura Karro, 16. veebruar 2021 17:46
Kui naeratus aga üldse tulla ei taha, pead oma näolihased taas naeratama õpetama.Foto: Lesly Juarez / Unsplash
Ärevad ajad elus võivad sinus tekitada kurvameelsust. Kui tunned, et energiat üldse pole, on meil nõuandeid, kuidas sellest võitu saada. Nende nõksudega saad oma tundeid ja tujusid suunata, et rõõmsamalt päevale vastu minna.

Otsi positiivset

Samal teemal

Tead ju küll väljendit, et tegijatel juhtub. Nii häid kui ka halbu asju. Viimaste külge ei tohi aga kinni jääda. Kui sa ei saa juhtunut enam muuta, siis ära ketra muremõtteid ka oma peas. Igas halvas on ka midagi head ja usutakse, et kõik elus ettejuhtuvad probleemid ja hädad tulevad meile midagi õpetama. Seega leia üles oma õppetunnid. See mõtteviis aitab, et sa ei keskenduks negatiivsele – eriti, kui tarkusetera märkamine võtab aega. Millele rohkem pühendud, seda sa ka rohkem saad. Kui räägid pidevalt, kui halvasti sul tööl läheb ja kui haige sa oled, siis asjad ei lähegi paremaks, vaid kõik jätkub samas vaimus. Selle asemel mõtle ja räägi endast positiivselt.

Armasta ennast

Me kõik teeme seda iga päev – vaatame peeglisse ja leiame endas vigu, mida me ei saa muuta või mille muutmine nõuab palju raha või pingutust. Otsi peeglisse vaadates üles hoopis need küljed, mis sulle endas meeldivad. Vist on paratamatu, et kui kellelgi on sirged juuksed, ihkab ta üle kõige lokke ja vastupidi. Ole enesega rahul! See toob sulle palju rohkem rõõmu kui oma peegelpildiga vaenujalal olemine.

Nokitse ja paranda

Saavutus millegi oma kätega tehtu üle võib olla suur rõõmuallikas. Nokitsemine teeb õnnelikuks ja annab rahulduse, sest näed, kuidas alustatu käes edeneb. Pane puslet kokku, tee ise saia, heegelda sall või vesta puidust võinuga. Head energiat saad ka siis, kui lõpetad mõne poolelioleva töö. Või veelgi parem – paranda ära mõni katkine asi. Võta eeskujuks jaapanlaste kintsugi ehk keraamika parandamine kulla või hõbedaga või nende riiete lappimiskunst boro- või sashiko-tehnikas. Need on erilised, sest jaapanlaste arvates saavad parandatud asjad endale parandusloo ja on inimesele seda olulisemad. Paranduste varjamise asemel toovad nad need hoopis esile.

Saavutus millegi oma kätega tehtu üle võib olla suur rõõmuallikas.Foto: Laura Karro

Jäta minevik seljataha

Andesta endale ja ka teistele, kes on sulle liiga teinud. Lase lahti valust, pettumusest, kurbusest, vihast, süütundest ja vastumeelsusest. Nii väheneb negatiivne koorem su õlgadel. Meenuta mõnda kaua aega tagasi juhtunud seika, mil tundsid end halvasti, sul oli piinlik või häbi. Kuidas see lugu sulle praegu tundub? Ilmselt on see vaid halb mälestus. Kõik möödub! Lepi minevikus juhtunud asjadega, et olevik ja tulevik oleksid helgemad.

Ela hetkes

Ükskõik kui igava asjaga sa ka ei tegeleks, ole selles hetkes kohal. Kui kartuleid koorid, imetle mugulaid, otsi nendes varjatud nägusid ja jälgi, kuidas koored kraanikaussi kukuvad ning vesi üle nende voolab. Hetkes elamise oskust ehk mindfullness’i õpetatakse lausa koolitustel, sest selle mõju heaolule on tunda. Enamik inimestest elab kas minevikus või tulevikus – sa mõtled olnust või unistad tulevikust. Mis võinuks olla, mis võiks tulla ... Tegelik elu on siin ja praegu, ükskõik milline see sel hetkel ka ei ole.

Ükskõik kui igava asjaga sa ka ei tegeleks, ole selles hetkes kohal.Foto: Jack Seeds / Unsplash

Pane iga päev kirja kolm asja, mille üle oled õnnelik ja tänulik. Lisa igal nädalal üks asi juurde. Varsti hakkad nägema kõike palju paremas valguses ja kogu su elu muutub. Märka ja ole tänulik kõige hea eest oma elus. Täna ka teenindajat poes, võõrast, kes sulle ust lahti hoiab – alati on midagi, mille eest tänulik olla. Täna elu ka õppetundide eest. Kas viimased pole sind mitte õpetanud ja pannud pingutama, tänu millele oled nüüd parem inimene?

Unista suurelt

Meil kõigil on unistused. Olgu selleks reis teisele poole maakera või päris oma kodu. Kui liigud oma unistuste suunas, isegi kui need nii pea ei täitu, toob see su hinge positiivsuse. Pane oma unistus paberile kirja, räägi sellest oma pere ja sõpradega ning mõtle sellest sageli. Mida rohkem sa sellesse positiivset energiat suunad, seda tõenäolisemalt see täitub. Kui elu pakub sulle siiski midagi muud, siis usu, et ju oli see sulle parem.

Visualiseeri head

Selmet mõelda, mis küll võib juhtuda ja valesti minna, visualiseeri parimaid võimalikke lahendusi. Väike ärevus enne tööintervjuud on normaalne, aga pidev muretsemine teeb haigeks. Samal moel mõjub ka haigustest ja probleemidest rääkimine. Muremõtted, mis ei leia lahendust, võivad ajaga muutuda stressiks ja depressiooniks. Trenni tehes või jalutades võid ootamatult leida oma probleemile lahenduse, sest liikumine annab ajule puhkust ja toodab hea tuju hormoone ehk endorfiine, mis vähendavad stressi. Kõik halb, mis sinuga on juhtunud, jääb paremini meelde, et saaksid oma vigadest õppida. Seega leia see õppetund ja unusta negatiivne.

Kaunis kodu, kaunis hing

Koristades, sortides ja kodu sättides teed korrastustöid ka oma hinges. Mida pimedatel õhtutel ikka teha, kui korralikult tube koristada. Viska minema kõik ebavajalik, muu peida kappidesse ja sahtlitesse. Kui kodu on koristatud, aga hinges veel pitsitab, võta ette suurem töö. Kas diivan ei võiks vahelduse mõttes olla hoopis vastu teist seina? Ehk peaks panema üles uued kardinad? Too tuppa värskeid lilli, vaheta välja padjakatted ja kapinupud. Kui sellest ei piisa, värvi üle vana öökapp või köögitool. Lõpuks süüta küünlad. Korras kodu teeb sulle kindlasti rõõmu. 

Koristades, sortides ja kodu sättides teed korrastustöid ka oma hinges. Foto: Soroush Karimi / Unsplash

Püüa mõista

Kui sul on sõber või pereliige, kes oskab sind naerma ajada, oled õnnega koos. Kui naeratus aga üldse tulla ei taha, pead oma näolihased taas naeratama õpetama. Selleks pane hammaste vahele pliiats ja sa tunned, kuidas naermiseks vaja minevad näolihased tööle hakkavad. Tee harjutust mitu korda päevas – see liigutus juba iseenesest stimuleerib heaoluhormoone.

Küsisime ka Nipiraamatu Instagrami jälgijatelt, kuidas neil läheb ...

Küsisime Nipiraamatu Instagrami jälgijatelt, kuidas neil läheb. Foto: Ekraanitõmmis

... ja kellele nad kõige sagedamini naeratavad.

Kui sul on sõber või pereliige, kes oskab sind naerma ajada, oled õnnega koos. Foto: Ekraanitõmmis