Nipid

Negatiivsed kinnismõtted võivad rikkuda elu! 5 nippi neist lahti saamiseks 

Toimetas Helen Serka-Sanchez, 10. oktoober 2019 12:00
Vaimsele tervisele tuleks pöörata tähelepanu igapäevaselt. Foto: Nathan Cowley / Pexels.com
Kas sul on juhtunud, et mõni mõte või mõttejada jääb peas lõputult ketrama? Enamasti on see seotud situatsiooniga, kus kahetsed öeldut või millegi tegemata jätmist. Kui selline mõtete lumepall on juba veerema hakanud, siis on seda raske peatada. Proovi selline mõte võimalikult vara peast välja saada, sest halvimal juhul võib see põhjustada depressiooni ja ärevust.

Negatiivsed, kahetsust täis mõtted kulutavad asjatult aega ja energiat. Niimoodi mõtiskledes tunned end lõpuks füüsiliselt ja vaimselt väsinuna, mille tõttu võib kergemini tekkida depressioon või ärevus. Pidev halbade mõtete ketramine võib olla ka üks depressiooni sümptomitest. Parem on lasta minna asjadel, mida me enam muuta ei saa. Need nipid aitavad kinnismõtetest kergemini lahti saada.

Samal teemal

1. Vii mõtted mujale. Juhul, kui tunned, et mõni sünge mõte hakkab peas ringi käima, siis katsu tähelepanu sellelt kõrvale juhtida. Näiteks helista sõbrale, vaata filmi, loe raamatut või lahenda ristsõnu.

2. Lõpeta täiuseihalus. Perfektsionism ja ebareaalsed ootused võivad olla kinnismõtete üheks põhjuseks. Kui ootused luhtuvad, siis jääd kinni mõtetesse, miks sul midagi ei õnnestu. Pigem sea endale realistlikud plaanid ja sind saadab edu.

3. Ole teadlik. Jälgi ennast ja leia üles need olukorrad, mis põhjustavad kinnismõtteid. Võimalusel katsu neid vältida või ole teadlik, et sellises olukorras jäävad negatiivsed mõtted sind kummitama. Nii saad selleks valmis olla ja tead, kuidas ennast aidata.

4. Räägi sõbraga. Oma peas võid mõne asja liiga suureks mõelda. Küsi sõbralt, kuidas tema antud situatsiooni näeb ja võid saata hoopis teise vaatenurga.

5. Kirjuta päevikusse. Selle asemel, et mõtteid peas mõlgutada, kirjuta need üles. Võid endale kinnitada, et nüüd on kõik kindlas kohas kirjas ja sa ei unusta neid. Nii annad ka ajule puhkust ja ehk sa enam ei tunnegi vajadust neid meenutada.

Ära hoia negatiivseid tundeid enda sees, kirjuta need paberile.Foto: Hannah Olinger / Unsplash

Allikad: Buzzweed.com, Healthline.com

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee