Nipid

Miks uni ei tule? 6 head nippi, mis aitavad uinuda 

Toimetas Helen Serka-Sanchez, 23. august 2019 20:58
Enne magamaminekut tasub teadlikult lõõgastuda.Foto: Adam Kuylenstierna / Unsplash
Kiire päev ja pea täis mõtteid ei lase tihti rahulikult uinuda. Sellepärast tasub enne magamaminekut teadlikult lõõgastuda. Proovi neid nippe, mis aitavad kergemalt uinelainele saada.

Aeg maha!
Võta aeg maha tund aega enne magamaminekut. Selleks ära tegele enam asjadega, mis vajavad mõttepingutust. Pigem loe või vaata mõnda lõõgastavat teleseriaali.

Kuum vann
kuuma vanni minek kõlab tõelise klišeena, kuid see tõesti aitab. Soe vesi lõõgastab lihaseid ja tõstab korraks kehatemperatuuri, mille langemine annab märku uneajast.

Soe taimetee toob une
Joo enne magamaminekut taimeteed. Eriti hästi mõjub kummelitee.

Samal teemal

Kaasaga voodisse
Seks aitab enne uinumist unustada muremõtted ja pakub lõõgastust.

Tee trenni!
Eriti hästi parandab une kvaliteeti kardiotreening. Samas tuleks meeles pidada, et isegi 30-minutiline hoogne aeroobne treening hoiab kehatemperatuuri neli tundi keskmisest kõrgemana, mis võib takistada uinumast. Samas, kui kehatemperatuur hakkab langema, tekitab see unisust. Seega planeeri treening vähemalt neli tundi enne magamaminekut.

Ära suitseta!
Nikotiin on erguti, mis ei lase sul uinuda. Lisaks sellele võib suitsuisu sind keset ööd üles äratada. Samuti tunnevad suitsetajad ennast hommikul tihti väsinuna, sest kannatavad tihemini apnoe ja muude unehäirete käes.

Allikas: Womansday.com, Prevention.com

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee