Tehnika

MIS SAAKS KÜLL VALESTI MINNA: Tesla toob liiklusse jõulise „Mad Maxi“ sõidurežiimi 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 29. oktoober 2018, 18:11
Kaader "Mad Maxi" sarja neljandast osast, 2015. aastal linastunud filmist "Mad Max: Raevu tee".Foto: AP/Scanpix
„Mad Max“ on postapokalüptiline märul, kus muuhulgas saab näha võitlusi, mida peetakse agressiivse ringikihutamise käigus pööraselt tapvaks tuunitud sõidukitel. Nüüd on filmisarja järgi saanud nime üks Elon Muski Teslade liiklemisrežiime.

Mis puutub omapärastesse ja pöörastesse ideedesse, siis oskab Tesla juht Elon Musk nendega kenasti üle võlli minna, kirjutas Mandatory juba suvel. Toona õrritas Musk eeskätt Twitteris inimesi firma uusima loomingu, isesõitva elektrireka põnevate omadustega. Muuhulgas paljastas ta, et veokil – mis saavutab 36-tonnise koormaga sajakilomeetrise tunnikiiruse 20 sekundiga – on režiim nimega „Mad Max“.

Mel Gibsoni kehastatud peaosalisega ülipopulaarse 1979. aasta ulmemäruli järgi nime saanud sõiduseade sisselülitamisel hakkab isesõitev auto tavaseadest märksa agressiivsemalt sõiduridasid vahetama. Eelduste kohaselt on režiim kasulik tiheda liiklusega tingimustes, kus reavahetus võib olla päris keerukas.

Los Angelesi kandis mitmeid maju omav Musk sai ilmselt inspiratsiooni kurikuulsatest Lõuna-California liiklusummikutest. Mees naljatas, et üks mõte oli luua veel eraldi võimsam sõidurežiim selle inglite linna järgi. Aga seade „LA Freeway“ ehk „Los Angelesi kiirtee“ olnud Muski enda sõnul liialt loco ehk hull.

Sügiseks jõudis Tesla nii kaugele, et autoomanikeni hakkas jõudma tarkvaraversioon 9, mis muuhulgas autopiloodi menüüs sisaldabki režiimi „Mad Max“. Teslarati kirjutab, et Tesla aegade ühe võimsaima tarkvarauuenduse saanud autoomanikelt on vaikselt hakanud avalikkuse ette jõudma ka selle võimaluste demonstratsioone.

Allolevates videotes demonstreerib Tesla Version 9 tarkvara saanud Jasper Nuyens, kuidas Mad Maxi mode päriselus töötab. Ehkki videod on filmitud öisel ajal ja teel vähe autosid, näeme, et Mad Max laseb tõesti autopiloodil reavahetusi märksa jõulisemalt teha.

Tesla uus juhiabisüsteem sisaldab režiimi „Navigate on autopilot“ ehk autopiloodil navigeerimine ja selle all Mad Maxi seade ongi. Autopiloot pakub juhile õigeaegseid reavahetusi ja kohandusi, et Tesla näiteks kiirteelt lahkuda soovides aeglasemate autode ja veokite taha kinni ei jääks.

Kas see agressiivne režiim end ka tihedamas liikluses õigustab ning reavahetusel liiklusõnnetusi tekitama ei hakka, saame näha.