Tehnika

Ekspert selgitab: miks ei tohi telefoni kõlarit puhastada hambaorgiga 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 19. oktoober 2018 11:44
Foto: Pixabay
Igal kuul saadetakse Eestis remonti tuhandeid mobiiliseadmeid. Põhjus number üks on katkised ekraanid. Levinumad põhjused on veel, et seade kas ei lülitu sisse, tekkinud on probleeme heliga, nutifon ei lae või ei leia levi.

„Kõiki enim levinud seadme purunemise põhjuseid on võimalik tegelikult vältida,“ rääkis Tele 2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov. „Nutiseade on õrn ning selle vastupidavus võrreldes varasemate nuputelefonidega on paraku teine. Kui seadmele ei ole spetsiaalset seadmekindlustust juurde soetatud, siis mõnel juhul võib nutitelefoni remondikulu kerkida lõpuks suuremaks, kui seade ise väärt on.“

Kuidas aga hoida ära seadmete enim levinud purustuste tekkimist?

Katkine ekraan

Kolmandik kõigist katkistest seadmetest on just katkise ekraaniga, mis puruneb enamasti kukkumisel või liigse surve tõttu. Odavam on soetada telefonile spetsiaalne kaitseklaas või kile ning pehme kaitseümbris, mis kaitsevad tugeva põrutuse eest seadet nii väliselt kui ka sisemiselt.

Lisaks kipuvad inimesed unustama, et ka nutitelefoni tagataskus hoidmine võib telefonile liigset kahju teha.

Seade ei lülitu sisse

Üldiselt on see probleem samuti tingitud kukkumisest, mille tulemusena on viga saanud emaplaat. „Nutiseadmete komponendid emaplaatidel ei ole tugevatele põrutustele vastupidavad ning telefon võib olla katki ka siis, kui väliselt näib terve,“ selgitas klienditeenindusdirektor. Abinõuna tasub ka selle purunemispõhjuse puhul katta oma seade kaitseümbrisega, mis aitab leevendada erinevatest põrutustest saadavaid võimalikke vigastusi. Eriti head on just pehmemad ja silikoonist ümbrised, mis pehmendavad lööki.

Heliprobleemid

Kõlari, mikrofoni ja kuulariga seotud probleemide puhul on enamasti põhjuseks nendesse sattunud mustus, tolm või metallipuru, sest isegi tolmukindlate seadmete puhul võivad avad ummistuda ning normaalset toimimist häirida. „Heliga seotud probleemide ilmnemisel tasub kindlasti esmalt pöörduda hoolduskeskusesse, sest ise hambaorgiga telefoni kuulari või mikrofoni ava puhastamine võib väga kergelt tekitada hoopis rohkem halba kui head,“ hoiatas Sirli Seliov.

Seade ei lae või on probleeme akuga

Iga tootja soovitab kasutada ainult originaallaadijaid, kuna mitteoriginaalse laadija kasutamisel võivad adapterite erinevused põhjustada jäädavaid probleeme seadme komponentide, eriti just aku töös. Samuti tasub meeles pidada, et paljud seadmed kaotavad oma garantii, kui neid laetakse kolmandate osapoolte kaablitega. Teine suurem probleem on Seliovi sõnul katkiste laadimiskaablite kasutamine. Näiteks paljudel juhtudel on seadme laadimispesa rikkunud just vigastatud laadimiskaabli ots, millel on kõverad klemmid või muljuda saanud otsik.

Lisaks ei tohiks niiskust saanud telefoni kohe laadida ning enne peab veenduma, kas seade ja pesad on täielikult kuivatatud – isegi siis, kui tegu on niiskuskindla seadmega.

Levi

Tegelikult on väga harva seadme leviprobleem tingitud selle tehnilisest defektist või operaatori levialast ning siin mängib tihti rolli eelkõige just kliendi enda asukoht. „Tasub meeles pidada, et keldrikorrusel või neljakordsete pakettakendega majas ei pruugigi paraku levikvaliteet alati väga hea olla,“ selgitas kommunikatsioonifirma esindaja. Samuti on füüsikaseaduste järgi igati normaalne, kui liftis või plekist katusega majas on levi nõrk. Büroohoonetele lisatakse selleks tarbeks kas levivõimendid või ehitatakse sisevõrk. Leviprobleemi korral võikski alati esmalt katsetada, kas see võib olla tingitud ümbritsevast keskkonnast ning kui probleem on jätkuv, tuleks pöörduda oma operaatori või hoolduspartneri poole.