Tehnika

Kaspar, tige herilane ja viis väljakutset ehk kahe tütre isa nädal Nissan Micra roolis 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 1. august 2017 09:09
Foto: Accelerista
Produtsent ja muusik Kaspar Kaljas on "päriselus" maailma parim isa kahele tüdrukule. Autodest hoolib mees täpselt nii palju kui hädavajalik: need peavad elu lihtsustama. Kaspar ei armasta tühja juttu, ja seepärast ongi huvitav rool vahelduseks tema kätte usaldada, et selgitada, kas turundusjutul on tõepõhi all. Esimene testitav on uus Nissan Micra.

Mängufilmid "Polaarpoiss", "Deemonid", "Kormoranid", telesarjad "Süvahavva", "Rakett69" – see on vaid väike loetelu töödest, kus Kaspari käsi on produtsendina mängus olnud. Rakett69 on väljakutse mitte ainult võistlejatele, kes igal aastal teadustäheks pürgivad, vaid ka tegijatele, produtsendiga eesotsas: või mis te arvate, kus sünnivad kõik need kaelamurdvad ülesanded, ja kes neid enne tele-eetrit lahendama peab?

Porr-punkansambel Köömes, kus Kaspar kitarri mängib, laule kirjutab ja vajadusel natuke kaasa joriseb, läheb lavale siis, kui selle liikmetel igapäevatööst paus on – alati võiks olla rohkem, aga elu tuleb vahele. Kõige olulisem osa Kasparist peab olema alati seal, kus tema kaks tütart – üle nädala ollakse kolmekesi isekeskis.

Nõrgema närviga tüübil võtaks pelgalt Kaspari kalendrisse vaatamine kõhu lahti. Tema hoopis muigab, ja leiab, et väljakutsed on selleks, et need vastu võtta ja ise ka esitada. Nissan Micra sai nädalase proovisõidu ajal Kasparilt viis väljakutset ja hellitusnime "tige herilane, kes ei nõela". Aga kõigest järjekorras.

Minu nädal Micraga ehk tige herilane, kes ei nõela

Oma nädalat Micraga pean alustama tõdemusega, et minu näol pole tegemist klassikalise "autopedega". Ma pole iialgi osanud vaimustuda kilovattidest ja hobujõududest, spoileriringist ja valuvelgedest rääkimata. Minu jaoks on auto olnud terve teadliku elu eelkõige tarbeese, mille peamine eesmärk on viia istuli ja suht kiiresti sinna, kuhu vaja.

Sestap ma väga pikalt ei peatu peentel tehnilistel nüanssidel, vaid püüan kirja panna, milline sai sõidukogemus ja milliste praktiliste väljakutsetega tuli silmitsi seista Nissan Micra roolis istudes.

Väljakutse nr. 1: kas Micra on ainult väikeste naiste auto?

Pean kinnitama, et see väide ei vasta tõele, oma 190-sentimeetrise kasvu juures on võimalik Nissan Micra istet ja rooli seadistada täiesti mugavaks. Positiivne seegi, et sportlik iste toetab sõidu ajal mõnusalt keha. Leidsin õige sõiduasendi kiiresti kätte. Et see mugavusejutt otsa ei saaks, siis ka käetugi annab oma panuse, sellel on maanteesõidu ajal mugav lösutada.

Tõsi on, et minu taha täismõõdus inimene Micras enam istuma ei mahu, aga sinna lähevadki siis pisemat sorti tegelased. Nagu allpool selgub, mahuvad minu taha istuma ka heatujulised naisterahvad. Eks see sõltub motivatsioonist. Elu on ilus.

Millised olid ülejäänud neli väljakutset (muuhulgas nt pereauto challenge) ja kuidas Micra nendega toime tuli, loe edasi Acceleristast.