Tehnika

2017. aasta väärtuslikumad automargid reastatud: Toyota võidutseb, Tesla väärtus kukkus 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 20. veebruar 2017 09:23
Foto: accelerista.com
Maailma kaubamärkide väärtuse hindamisele keskendunud sõltumatu konsultatsioonifirma Brand Finance on avaldanud oma iga-aastase kokkuvõtte maailma kõige väärtuslikumatest automarkidest. Esikümnes võidutsevad Saksa ja Jaapani automargid. Esikohta hoiab jätkuvalt Toyota, mille väärtus on konkurentidest peajagu üle.

Brand Finance arvutab markide väärtuse, kasutades süsteemi, mida nimetab "Royalty Relief"– lähenemiseks. Põhimõtteliselt ennustab see süsteem margile omistatava tõenäolise tuleviku müüginumbri ja kaubamärgi kasutamise eest potentsiaalselt küsitava autoritasu. Näiteks millise summa peaks omanik kaubamärgi kasutuse eest maksma, kui see poleks juba kellegi oma?

Brand Finance hindas ühtekokku sadat autotootmisega tegelevat ettevõtet ning reastas need vastavalt reitingule. Teeme kokkuvõtte 2017. aasta edukamatest.

5. NISSAN

Nissan tõusis aastaga seitsmendalt kohalt viiendaks ning ettevõtte hinnanguliseks väärtuseks on nüüd 17,8 miljardi dollari asemel 24,8 miljardit dollarit.

4. VOLKSWAGEN

Volkswageni mark kasvab jõudsalt – aastaga lausa 32 protsenti, väärtuseks 25 miljardit dollarit. Eelmisel aastal oli Saksa autotootja hinnanguline väärtus 18,9 miljardit dollarit. Volkswageni grupp edestas hiljuti vaatamata vastuolulise diisliskandaaliga tegelemisele müügiga Toyotat.

3. MERCEDES-BENZ

Kolm esimest autotootjat säilitasid samad kohad nagu eelmiselgi aastal, ning Mercedes jäi taas kolmandaks. Saksa autotootja hinnanguline väärtus kasvas 32 miljardi dollari pealt 35,5 miljardi dollarini.

2. BMW

Vahe BMW ja Mercedes-Benzi vahel Brand Finance’i hinnangutes üha väheneb. Eelmisel aastal oli BMW väärtuseks 35 miljardit dollarit ning sel aastal on see number 37,1 miljardit dollarit

1. TOYOTA

Vaatamata sellele, et Volkswageni grupi müüdud sõidukite arv oli eelmisel aastal Toyota omast suurem, on Jaapani autotootja endiselt väärtuslikem mark maailmas.

Millised olid reitingutabeli ülejäänud kõvemad tegijad, kui palju kasvas Toyota väärtus, kuidas mõjutavad reitingut Toyota väikemargid, milline on kõikjalsõitjate esiviisik ja milline toimetuse kommentaar, loe edasi Acceleristast.