Tehnika

Uus Nissan Micra: samaks jäi ainult nimi, kõik muu on isuäratavalt uus 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 9. veebruar 2017 09:27
Foto: Andres Kruus / andres@foto360.ee
On ilmselt puhas juhus, et uut Nissan Micrat tutvustatakse autoajakirjanikele lähemalt Dubrovnikus, kirju ajalooga Vahemere-äärses linnas.

Horvaatia üht pärli Dubrovnikut ilmestavad mäed, sini-sinine meri, aga ka konkurents Veneetsiaga. Ajaloolise tausta muudavad värvikaks Austria-Ungari keisririigi koosseisus olemine ning paraku ka alles 1990ndate alguses toimunud kodusõda.

Samal ajal kui siinmail käis kodusõda, jõudis Euroopa autoturule juba teine Nissan Micra põlvkond. Võib-olla mäletab keegi veel selle auto iseloomulikku esiosa, mis nägi välja üsna sarnane hiljem Eestiski populaarseks saanud Nissan Maxima esiotsaga.

Ülesvuntsitud Dubrovniku ajalooline punaste katustega vanalinn on suviti turistide meelismagnet. Tänaseks on sõjahaavad peidetud sügavale inimhingedesse.

Linnaelanikes tekitavad elevust aeg-ajalt vanalinnas toimuvad telesarja "Troonide mäng" filmivõtted. Just siin filmiti teise ja kolmanda hooaja kaadrid Lannisteri kuningalinnast.

Üritame tabada biiti: võiks ju tänast viienda põlvkonna Nissan Micrat võrrelda linna saabunud printsiga, kes võitleb ülemvõimu eest tihedal kompaktautode (B-segmendi) turul.

Nissan Micra Viienda ambitsiooniks on müüginumbritega seljatada Hyundai i20, Citroen C3, muidugi Škoda Fabia; pidada maha üks korralik mõõgavõitlus müügitabeli alguspoolega – Prantsuse printsi Renault Clioga ning tema ustavate liitlastega Saksamaalt: Ford Fiesta, VW Polo ja Opel Corsaga.

Kui prints, siis olgu päris! Dubrovnikus võtsime Micra põhjalikult ette ja uurisime, mis nõidustega ta rivaale võitluses trooni pärast üllatada võiks?

Micra ajaloost, kasvuraskustest, viienda generatsiooni disainist, mahust, legaalsest hõljumisest disainis, sõiduomadustest, turvalisusest, müratasemest, mootorivalikust, juhi töökohast, sõidumuljest ja kõigest muust loe edasi Acceleristast.