Tehnika

USA-s äppide buum läbi? Mis toimub mujal? 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 9. juuni 2016 10:08
Foto: news.hiphopearly.com
Su telefon on rakendusi täis ja sulle aitab uute allalaadimisest – kui need pole just Snapchat ja Uber, vahendab Recode analüütiku ja riskikapitaliettevõtte KPCB partneri Mary Meekeri internetitrendide raportit "Code Conference 2016-l". See väide kehtib eeskätt USA kohta – aga mis toimub äppide turul mujal maailmas? 

Mobiiliäppide buum läks lahti juulis 2008, kui Apple tutvustas oma App Store'i. Nüüd on see läbi.

Muidugi tehakse siiani palju uusi rakendusi. Ja paljud inimesed laevad neid jätkuvalt alla. Aga suure tõusu päevad on möödas.

Kui sa oled sõltumatu äppide arendaja või väljaandja, siis oled seda ilmselt juba mõnda aega teadnud, sest oled avastanud, et on väga raske panna inimesi su rakendust alla laadima – keskmine Ameerika nutitelefoni kasutaja laeb ühes kuus alla null rakendust.

Isegi suurimad äppide väljaandjad näevad praegu kasvu aeglustumist ja isegi lõppemist. Enamikul inimestest on juba olemas rakendused, mida nad tahavad/vajavad, ja nad ei otsi uusi. 

Nomura uuringu andmetel tabas 15 suurimat äppide väljaandjat läinud kuul allalaadimiste keskmiselt 20-protsendiline langus. 

Ülemaailmselt mobiiltelefonide turg jätkuvalt kasvab ja samamoodi ka äppide turg. Aga enam mitte nii suurelt. Väljaspool USA-d kasvas 15 tuntuma äpi allalaadimine möödunud kuul kolm protsenti.

Suured erandid on Snapchat ja Uber, mis jätkavad tõusu üllatava tempoga. Möödunud aasta maikuus laeti Evan Spiegel'i sõnumiäppi alla 13 miljonit korda, tänavu mais kahekordistus see number 27 miljonini. Uberi kasvumäär on samuti ligi 100 protsenti. Ja Ameerika Ühendriikides on Snapchati allalaadimised juba jätnud enda varju Facebooki. 

Niisiis võid siiski küllastunud äppide turul läbi lüüa, kui sul on väga, väga palju õnne ja sa oled hea. Aga edasised väljavaated pole väga head.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee