Nipid

Iluvitamiinid kaunima välimuse nimel 

Kerli Valge, Apotheka farmatseut , 5. mai 2016 15:33
Kaunite ja läikivate juuste nimel tulevad kasuks H-vitamiin ehk biotiin ning räni ja B-rühma vitamiinid. Foto: Bulls
Kuidas saada säravat näonahka, terveid ja ilusaid juukseid ning muuhulgas vähendada miimikakortsukesi?

Etteruttavalt tasub öelda, et pelgalt üks vitamiinipurk imesid korda ei saada. Terve ja särava välimuse suurimad vaenlased on suitsetamine, alkohol, liigne kohvijoomine, vähene uni, ühekülgne toitumine ja päevitamine ilma nahka kaitsmata.

Oluline on olla füüsiliselt aktiivne, viibida iga päev värskes õhus ja juua piisavalt vett. Noorusliku naha säilitamiseks tasuks piirata liigset päevitamist ja oma nahka piisavalt niisutada. Ent millised lisavitamiine võtta, et tunneksid end veelgi ilusamana?

Samal teemal

Vitamiinid naha heaks

Kui nahk on kuiv, vana ja ilmetu, siis võib sul olla A-vitamiini puudus. A-vitamiin parandab naha tekstuuri ja aitab kaasa peente kortsude vähenemisele. Muuhulgas on A-vitamiinist abi ka siis, kui sul on tumedad silmaalused. Lisa oma menüüsse rohelisi aedvilju, porgandit, maksa, kalamaksaõli, muna, juustu, piima ja piimasaadusi või haara apteegiriiulilt lisakapsleid.

C-ja E-vitamiinid ning ka seleen aitavad kaitsta rakke oksüdatiivse stressi eest. Vitamiin C aitab kaasa kollageeni moodustumisele naha normaalseks talitluseks. Kollageen on naha koostisosa, mis oma heale veesidumisvõimele vastutab naharakkude elastsuse ja uuenemise eest. C-vitamiini leidub peale kiivi ja tsitruseliste palju ka koduaia marjades. Eriti vitamiinirikkad on näiteks mustad sõstrad.

E-vitamiin kaitseb nahka UV-kiirguse eest, takistab kortsude teket ja aeglustab vananemisprotsessi. Tee kindlaks, et sinu toidulaud sisaldaks pähkleid, seemneid ja erinevaid idandeid, et saaksid piisavalt E-vitamiini.

Viimase aja suurimaks revolutsiooniks kosmeetikatööstuses on hüaluroonhape, mis aitab nahal püsida elastse ja siledana. Proovi näiteks Hyaluron Activ tablette, mis sisaldavad olulisi nahavitamiine, biotiini ja pantoteenhapet.

Tervete juuste heaks

H-vitamiin ehk biotiin omab tähtsat rolli juuste väljalangemise ja halliks muutumise takistamisel ning annab nahale sära ja korrastab ainevahetust. Toiduainetes leidub biotiini munakollases, pärmis, maksas, pähklites ja kamas. Väga populaarseks on osutunud Silicea ränigeel biotiiniga, mis aitab hoida juuksed ja naha heas seisukorras. Ränigeeli toimel muutuvad juuksed elastseks ja läikivaks.

Juustele teevad head ka B-grupi vitamiinid, mis mõjuvad hästi küüntele ja huultele, kui viimased juhtuvad pragunema.

Lisa oma menüüsse tsinki, mis aitab üles ehitada valkusid, millest juuksekarv koosneb, ning mõjub hästi peanahale, aidates ennetada juuste väljalangemist. Tsinki on hulgaliselt idudes ja kliides, munades, pähklites, leht- ja juurköögiviljades, kalas ja mereandides. Tsink avaldab soodsat toimet ka rabedate küünte puhul.

Küünte terviseks

Kahjustatud, haprad ja lõhenenud küüned annavad märku, et organism ei saa piisavalt toitaineid, vitamiine ja mineraale. B12-vitamiini liiga vähese tarbimise tagajärjel muutuvad küüned kollakaks. Seda vitamiini leidub lihas, eriti maksas, koorikloomades, piimas ja munades. Ka E-vitamiini vaegus võib muuta küüned kollakaks, selle ennetamiseks lisa oma menüüsse E-vitamiini, mida leidub pähklites, sojas, porgandites, maisis ja spinatis.

Tervete küünte heaks peaksid menüüsse lisama kaltsiumi, mis hoolitseb küünte, luude ja hammaste kasvu ja tugevuse eest. Kaltsiumi leidub piimas ja piimatoodetes, rohelistes ja lehtköögiviljades, viigimarjades ja spargelkapsas. Kuid kindlasti on kaltsiumi imendumiseks vajalik D-vitamiin!

Sisemiseks turgutuseks

Väsinud ja kurnatud inimene pole ilmselt kunagi ülearu ilus vaatepilt. Kui tunned end väsinu ja nõrgana, ärritud kergesti, kannatad stressi all, suunurgad on lõhenenud ja sul on unehäired, siis kontrolli, kas tarbid piisavalt B-vitamiini. Muuhulgas hoiavad B-vitamiinid korras naha- ja närvikoe, teevad head juustele, küüntele, huultele. B-vitamiine leidub näiteks pärmis, munas, maksas, kaunviljades ja pähklites.

B-vitamiine tuleks võtta päeva esimesel poolel koos söögiga või pärast seda. Suurema B-vitamiinide sisaldusega multivitamiine pakutakse ka kapslite, närimistablettide ja lahustuvate tablettide kujul.