Uudised

Eesti firma toob turule uudse korduskasutatavate toidupakendite ringlussüsteemi 

Toimetas Annaliisa Köss, 10. märts 2021 11:22
Pandeemiaga kaasnenud liikumispiirangute tõttu on toidu kojukanne plahvatuslikult kasvanud ning sellega seonduvalt ka prügi hulk ühekordsetest toidunõudest.Foto: Bringpack
Ettevõtjate Rasmus Raski ja Priit Mikelsaare uus ettevõte Bringpack loob restoranidele, kioskitele, kauplustele ja toidutootjatele lahendused, kuidas vabaneda ühekordsete pakendite kasutamisest, asendades need tagastatavate ja korduskasutatavate toidupakenditega.

„Soovime, et inimesed elaksid prügivaba elu. Plaanime välja töötada terviklikke korduskasutussüsteeme, kus korduskasutatavad pakendid kogutakse inimestelt tagasi, pestakse ning suunatakse uuesti ringlusse,“ tutvustab Bringpacki põhiideed üks asutaja Rasmus Rask. „Kui meie teeme oma tööd väga hästi, siis ühekordseid pakendeid enam tulevikus vaja ei ole, mis omakorda on oluline samm prügivaba elu ja loodusressursside jätkusuutlikuma kasutamise suunas.“

Bringpacki idee taga on tõsiasi, et igasuguse pakendiga kaasneb ühiskonnale kulu ning korduskasutatav pakend on keskkonnale sõbralikum lahendus. Ettevõtte loomise vajadus on asutajate sõnul tingitud üha selgemast ühiskondlikust ootusest leida lahendusi ringmajandusmudeli toimimiseks.

Eesmärk on leida lahendused, kus pakendid ringlevad eluea jooksul vähemalt 40-50 korda.Foto: Bringpack

Samal teemal

„Pole saladus, et praegune materjalide taaskasutusele keskendunud pakendiringlussüsteem on poolik. Kuigi paljud inimesed sorteerivad hoolikalt plastist, metallist ja klaasist pakendeid, pole üldse kindel, kas need materjalina uuesti ringlusse võetakse, põletatakse koostootmisjaamades või ladestatakse koos muu prügiga aastasadadeks. Toidupakendite puhul on korduskasutatavus ainus tulevikulahendus, mis loob eelduse maapõue ressursside kokkuhoiuks ning kasvuhoonegaaside emissiooni vähendamiseks,“ selgitab Rask ettevõtte taga olevat filosoofiat.

Ringlusesse vähemalt 40 korda

Uuringute kohaselt on korduskasutatavate pakendite jalajälg ühekordsete nõude omast väiksem, kui need ringlevad vähemalt kümme korda. „Meie eesmärk on leida lahendused, kus pakendid ringlevad eluea jooksul vähemalt 40-50 korda,“ selgitab Rask. „Usume, et paljud meist on tarbijatena valmis tegema keskkonnasäästlikumaid valikuid, kui need valikud oleks olemas.“

Kuna pandeemiaga kaasnenud liikumispiirangute tõttu on toidu kojukanne plahvatuslikult kasvanud ning sellega seonduvalt ka prügi hulk ühekordsetest toidunõudest, siis esimesena keskendub Bringpack lahenduse leidmisele horeca (hotellid, restoranid, toitlustajad) ja kaubandussektoris, et toitu ja jooke kaasamüügiks pakkuvatel restoranidel, kauplustel ja kioskitel oleks võimalik teenust pakkuda korduskasutatavate pakenditega. Sellega seoses viib Bringpack lähiaja läbi pilootprojekti koostöös Balti Jaama Turu ning Eesti iduettevõttega Cuploop, et testida inimeste valmisolekut osta toitu kaasa korduskasutatavates toidukarpides. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee