Raha

10 asja, mida on läbi aegade üle maailma enim ostetud 

Toimetas Annaliisa Köss, 26. oktoober 2020 08:20
iPhone tuli turule 2007. aastal ning on nüüdseks jõudnud oma 12. generatsioonini, millega on tänaseni turuliider. Foto: Drew Coffman / Unsplash
Uusi tooteid tuleb täna turule nagu seeni pärast vihma. Mõni neist osutub edukaks, mõni jällegi mitte. Selleks, et teha kindlaks läbi aegade üle maailma enim müüdud tooted, vaatles 24/7 Wall St. erinevaid tootekategooriaid ning tegi kindlaks tooted, mis olid oma kategoorias edukaimad. Tulemused said järgmised:

1. PlayStation (Sony)
Kategooria: videomängukonsool
Müüdud 440 miljonit eksemplari

Samal teemal

Sony tõi esimese PlayStationi USAs turule 1995. aastal ning müüs viie aastaga üle maailma üle 70 miljoni eksemplari. PlayStation 2 jõudis poelettidele 2000. aastal ning PlayStation 3 2006. aastal. Viimast müüdi 80 miljonit eksemplari, kuni 2013. aastal jõudis turule PlayStation 4. Nüüd ootavad kõik fännid 5. generatsiooni, mis jõuab müügile novembrikuus. 

2. Lipitor (Pfizer)
Kategooria: ravim
Müügitulu 141 miljardit USA dollarit

Lipitor on mõeldud alandama halva kolesterooli (LDL) taset veres, et vähendada südamehaigustesse haigestumise riski. Alates 2011. aastast on ravimi müük tugevalt langenud, kuna selle patent ühendriikides ning seejärel mujal maailmas aegus. Sellest hoolimata ei ole ükski teine ravim Forbesi andmetel mitte kunagi sarnase eduni jõudnud. 

3. Toyota Corolla
Kategooria: sõiduk
Müüdud 40 700 000 masinat

Toyota Corolla tuli esmakordselt turule 1966. aastal Jaapanis ning USAs sai sõidukit osta alates 1968. aastast. Rohkem kui 40 miljoni eksemplari müügiga juhib Corolla siiani automüügi edetabelit kui enim müüdud automark.

Rohkem kui 40 miljoni eksemplari müügiga juhib Corolla siiani automüügi edetabelit kui enim müüdud automark.Foto: Sindre Strøm / Pexels

4. „Star Wars“ (20th Century Fox)
Kategooria: film
Müügitulu 7,5 miljardit USA dollarit

Ainuke film, mis esimesest tähtede sõjast rohkem müügitulu on teeninud, on „Tuulest viidud“, kuid siinkohal on arvesse võetud triloogia kõigi kolme osa müügitulu. 

5. iPad (Apple)
Kategooria: tahvelarvuti

Müüdud 400 miljonit eksemplari

iPad tuli turule 2010. aastal ning on siiani enim müüdud tahvelarvuti. Suure turuosa on aga endale haaranud ka Samsung ning lisaks on analüütikud välja toonud, et turuosa kahanemine on mõjutatud ka sellest, et inimesed ei tõtta kohe uusimat versiooni ostma, vaid jäävad truuks oma veidi vanemale, kuid töötavale seadmele. 

6. iPhone (Apple)
Kategooria: nutitelefon
Müüdud 2 miljardit eksemplari (erinevad mudelid)

iPhone tuli turule 2007. aastal ning on nüüdseks jõudnud oma 12. generatsioonini, millega on tänaseni turuliider. 

7. Mario Bros. (Nintendo)
Kategooria: videomängude frantsiis
Müüdud 262 miljonit eksemplari

Kõigile tuntud Super Mario tuli turule 1981. aastal Donkey Kong nime all, millest kasvas välja Mario Bros. frantsiis. See on kõigi aegade kõige populaarsem videomäng. Super Mario jõudis 2011. aastal ka Guinnessi rekordite raamatusse kui TOP1 videomängude tegelane läbi aegade. 

Super Mario jõudis 2011. aastal Guinnessi rekordite raamatusse kui TOP1 videomängude tegelane läbi aegade. Foto: Mika Baumeister / Unsplash

8. Michael Jacksoni „Thriller“ (Epic Records)
Kategooria: album

Müüdud 70 miljonit eksemplari

8. Harry Potteri sari (kirjastaja Scholastic)
Kategooria: raamat

Müüdud 450 miljonit eksemplari

J.K Rowlingu sulest ilmunud fantaasiaromaane on tõlgitud 73 erinevasse keelde ning vahva võluri seiklustest on saanud maailma populaarseim raamat. Veelgi enam – raamatute põhjal vändatud filmid on kassasse toonud üle 7,7 miljardi USA dollari. 

10. Rubiku kuubik (Seven Towns)
Kategooria: mänguasi

Müüdud 350 miljonit eksemplari

Rubiku kuubik tuli turule 1980. aastal ning sellel on siiani suur fännibaas ning toimuvad erinevad võistlused. Algselt ei olnud mänguasi aga üldse mänguasjaks mõeldud, vaid selle ungarlasest looja, arhitektuuriprofessor Erno Rubik, disainis kuubiku hoopis sellepärast, et oma õpilastele kolmedimensioonilist geomeetriat õpetada. 

Allikad: marketingmind.in, usatoday.com