Raha

E-kaubanduse kiiksud: naised tellivad sagedamini, aga mehed kulutavad rohkem 

Toimetas Annaliisa Köss, 16. oktoober 2020, 05:05
Viimasel kolmel kuul kasutas e-kaubandust 545 000 inimest, mis on neli korda rohkem kui kümme aastat tagasi. Foto: John Schnobrich / Unsplash
Viimasel kolmel kuul kasutas e-kaubandust 545 000 inimest, mis on neli korda rohkem kui kümme aastat tagasi. Naised tellivad reeglina väiksemate summade eest, aga sagedamini, mehed jällegi harvem, aga korraga suurema summa eest. Vastupidiselt levinud arvamusele on kõige aktiivsemad e-kaubanduse kasutajad kõrgharidusega, vahendab Statistikaameti analüütik Katriin Põlluäär.

Kui tänavu kasutas e-kaubandust kõigist 16–74-aastastest elanikest 56,5%, siis 2010. aastal oli veebis ostlejaid kõigest 13,3%. Naised on meestest rohkem e-kaubanduse usku: viimasel kolmel kuul ostis veebist kaupu või teenuseid 61,4% naistest ja 51,4% meestest.

16–74-aastaste naiste kulutused e-kaubandusele, 2017–2020, %Foto: Statistikaamet

Samal teemal

Kõige rohkem käiakse ostlemas Eesti veebipoodides ning populaarseimad tooted on kindlustuspoliisid, rõivad, jalatsid, sporditarbed ning reisi- ja majutusteenused. Mehed ostavad kindlustuspoliise rohkem kui naised, samas rõivaid ja jalatseid ostavad jällegi naised meestest rohkem.

Hüppeliselt on aastatega suurenenud tellimiste arv ning kõige agaramad tellijad on 25–34-aastased. Neist ligi pooled ostsid viimase kolme kuu jooksul veebist rohkem kui viis korda, mis teeb aasta peale arvutatuna kuni paarkümmend tellimist.

Aja jooksul on oluliselt suurenenud ka summad, mida veebist ostes kaupade ja teenuste peale kulutatakse. Viimasel kolmel kuul mõne ostu sooritanutest 26% kulutas selleks üle viiesaja euro. Eelmisel aastal kulutas selliseid summasid võrdluseks 18% ja viis aastat tagasi vaid 15% e-kaubanduse kasutajatest.

Ligi pooled veebis mõne ostu sooritanutest kulutasid rohkem kui sada, aga vähem kui viissada eurot. Meeste ostukorv on reeglina naiste omast kallim – iga kolmas mees kulutas vähemalt viissada eurot. Mehed ongi aastate jooksul kulutanud suuremaid summasid kui naised.

16–74-aastaste meeste kulutused e-kaubandusele, 2017–2020, %Foto: Statistikaamet

Kõrgharidusega inimesed kulutavad võrreldes madalama haridustasemega inimestega e-kaubandusele rohkem: 32% kõrgharidusega inimestest kulutas üle viiesaja euro ja iga neljas ostis või tellis viimasel kolmel kuul rohkem kui viis korda.

Allikana on kasutatud tänavu aprillist maini toimunud infotehnoloogia leibkonnas uuringu andmeid. Vastanutelt küsiti e-kaubanduse kasutamist uuringuperioodile eelneva kolme kuu kohta. Detailsemad andmed leiab statistika andmebaasist.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee